Výlety

Užívačka před dřinou

Mé liverpoolské dny plynou a článek dlouho žádný nepřibyl. Je tomu tak proto, že se chvíli nedělo nic až tak zajímavého (zejména co se Beatles týče), pracovala jsem, hrála jsem na kytaru, běhala, četla a tak. Taky jsem konečně dostala svou pracovní jmenovku. Teď už mě nemůžete podezírat, že bych si vymýšlela – fakt pracuju v Cavern Pubu.
No a pak jsem tu měla návštěvu, se kterou jsem si to pořádně užila! Nebudu psát deníkový zápis, ale spíše se podělím o sbírku dojmů a zážitků.
Tak třeba jsme navštívili muzeum British Music Experience, které je sice drahé, ale fakt dobré. Přehledné, plné zajímavých informací z doby od 40. let až do dnes. Takže spousta věcí, které znám a mám ráda, i těch, které zas tak ne.
„Já jsem z Beatles neodešel – to Beatles odešli z Beatles.“
Z artefaktů tam najdete různé nástroje, oblečky, desky, rukopisy nebo třeba původní dveře do londýnské budovy ředitelství Apple na Savile Row.
Taky jsme navštívili krásné středověké město Chester…
… Ve kterém se údajně narodila babička Johna Lennona, matka Julie, Annie Jane Millwardová. V tomto krásném domě:
John Lennon prý do Chesteru zavítával docela často, jezdili tu nakupovat oblečení. A z Liverpoolu to není moc daleko, vlakem ani ne hodina.
Při hledání informací o spojitosti Beatles s Chesterem nám poradil Google taky to, že se zde nachází dům s nápisem „Nowhere“, ke kterému se John Lennon procházel a inspiroval ho k napsání Nowhere Mana. Na webové stránce ovšem nebyla jeho přesná adresa ani detailní popis, jak dům najít. Naštěstí jsme měli štěstí na místního pána za barem v nedalekém baru, který nás navedl a tvářil se přitom, že je to vysoce tajné, takže jsme se rozhodli, že to nikde nebudeme popisovat. Bylo to rozhodně dobrodružné a „Nowhere“ dům jsme nakonec opravdu našli!
Jinak je v Chesteru krásná katedrála, zbytky amfiteátru, hrad s věží, spousta rozkošných uliček a pěkných domů.
Taky jsem se odhodlala běžet znovu na Penny Lane (je to dost daleko a běh tam není až tak příjemný) a stálo to za to! Našla jsem ceduli s Paulovým podpisem! Podepsal se na ni v rámci natáčení Carpool Caraoke a minule jsem na ni jaksi zanevřela. Je nakreslená přímo na zdi a zarámovaná, aby ji snad nějaký hlupák (nebo déšť) nezničil.
Taky jsme šli na oběd do Philharmonic Dining Rooms, kde měl Paul při Carpool Caraoke „tajný“ koncert. A hlavně tam dobře vaří a má to tam skvělou atmosféru.
Poslední výlet jsme absolvovali na ostrovy Hilbre Island, na které se dá dojít z městečka West Kirby pěšky při odlivu, jinak jsou za vodou. Žijí tam tuleni a i když jsme žádného nepotkali, to vědomí, že kolem plavou, bylo fajn! A hlavně byl krásný den, slunce a moře.
A teď už jsem zase sama, tedy se svými liverpoolskými kolegy a kamarády. Ve středu začal Beatleweek, festival, na který jsem se vždycky chtěla podívat a teď jsem skoro každý den v centru dění, tak se těšte na další článek!
A mějte se moc hezky.

Napsat komentář